Casino på nätet – vad är viktigt för oss spelare?

När man spelar caisino på nätet, vad är det man ska tänka på? Det första vi tittar på är säkerheten hos ett online casino. Är spelsajten licensierad och kontrollerad av myndigheten i det land där dom utgår ifrån? Det kan du oftast se längst ner på sajten. De flesta spelsajter har sin verksamhet på Malta pga. att företagsklimatet där är fördelaktigt.

Vilket casino ska man välja?

Vi brukar rekommendera våra spelare att spela på välkända online casino, det finns många att välja på numera. Casino på nätet har blivit oerhört populärt och det tillkommer hela tiden nya spelsajter. Det är trevligt för oss spelare för vi får mer att välja på. Dessutom konkurrerar spelsajterna om oss spelare vilket i sin tur gör att dom har grymma välkomsterbjudande.

Välkomsterbjudande – Casino bonus

När du ska välja vilket online casino du ska spela på så tycker vi att ett välkomsterbjudande är en sak vi tittar på. Om spelsajten ger oss ett bra erbjudande, då är ju chansen större att vi väljer just det online casinot när vi ska spela casino på nätet. Det är självklart, om tex. en spelsajt erbjuder oss 100% casino bonus och en annan erbjuder 100% casino bonus plus ett antal freespins, då väljer vi troligen det sistnämnda om spelsajterna i övrigt är lika. Numera erbjuder de flesta casino på nätet både casino bonus och freespins till sina nya spelare. Mycket trevligt tycker vi!

Insättningar och uttag

Insättningar och uttag ska vara säkra, smidiga och snabba och det ska finnas flera alternativ att välja på. Vi föredrar att göra våra insättningar och uttag med Visa eller Mastercard. I de flesta fallen fungerar det utmärkt, insättningarna syns direkt på spelkontot. Uttagen till Visa och Mastercard går snabbt, oftast 1-3 dagar beroende på olika saker. Det beror på din bank, vilken tid på dygnet du gör ditt uttag. Spelsajterna vet att vi kunder vill ha våra utbetalningar snabbt därför gör dom sitt bästa för att det ska gå snabbt.

Kundsupport

Vi tycker att kundsupporten är viktig. Om man har någon fråga eller om något inte fungerar som det ska är det viktigt att nå supporten snabbt. De vanligaste kontakt alternativen är livechatt, formulär på sajten, telefon eller e-mail. Vi föredrar livechatt och detta pga. det är det snabbaste sättet att få hjälp direkt. Även telefon är snabbt och smidigt. Kundsupporten ska  helst ha generösa öppettider och dom ska såklart vara trevliga och hjälpsamma. De flesta casino på nätet har kundsupport från tidig morgon till sent på natten men många har även öppet supporten dygnet runt.

Design och utseende

Ett bra online casino har en snygg design i sköna färger som man kan vila ögonen på. Det ska vara enkelt att navigera runt på sajten och hitta alla avdelningar utan att det ska vara allt för krångligt. Det bör finnas en funktion där du kan söka efter ett spel, en slot eller spelautomat. En snygg sajt som är lätt för alla att hitta på helt enkelt. Om du har feedback på spelsajten, oavsett vad det handlar om så blir dom tacksamma om du hör av dej och berättar så att dom kan göra sin spelsajt bättre. För det är trots allt vi spelare som ska trivas när vi spelar casino på nätet.